Groepsoverstijgend werken

Op onze school werken we twee keer in de week groepsoverstijgend. Dit betekent dat leerlingen vanuit meerdere leerjaren met elkaar in een klas gaan samenwerken en leren. Op woensdagmiddag gaan de leerlingen groepsoverstijgend werken met betrekking tot de zaakvakken (Geschiedenis/Aardrijkskunde/Natuur en Techniek). De leerlingen kunnen kiezen uit een aantal thema’s en kunnen daarbij hun voorkeur aangeven. Vervolgens worden de leerlingen ingedeeld bij een thema en gaan daar een aantal weken mee aan de slag. Op donderdagmiddag gaan de leerlingen groepsoverstijgend werken met betrekking tot cultuur. Onder cultuur verstaan we o.a koken/bakken, tekenen en schilderen, bordspelletjes spelen, dans en beweging, techniek, drama, wandelen en nog veel meer.